Hierbij de laatste Bouwupdates:

• Vijfde verloting certificaten

Het is weer bijna carnaval en dat betekent dat Stichting Halfweg weer 27 certificaten uitloot om uit te betalen. Op donderdag 9 februari 2023 heeft de derde verloting plaatsgevonden in het bijzijn van de werkgroep ‘AnderHalfweg’ en vertegenwoordigers van Stichting Halfweg.

• Naoberfonds Beltrum draagt €20.000 bij aan Verbouwing Halfweg

Onze verbouwing vraagt een grote investering, enerzijds in euro’s anderzijds in de inzet van de gemeenschap. Voor een gedeelte van de financiering heeft Stichting Halfweg onder andere een aanvraag gedaan bij het Naoberfonds Beltrum.

• Project AnderHalfweg troffeewinnaar Gelderland

50% van de uitslag werd bepaald door de stemmen, waarvoor dank De andere 50% werd bepaald door de jury. Nu gaan we natuurlijk voor de ‘Gouden Pit’ op 13 april!

• Jaaroverzicht AnderHalfweg 2023

Wat een jaar, wat een inzet en wat een resultaat! Ga er maar eens goed voor zitten en bekijk uren aan werk in 8 minuten terug (of scroll gewoon door naar het einde voor het eindresultaat van 2023 😉)! Hulde aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt🙌

• De eerste activiteiten zijn goed verlopen!

Wat een mijlpaal! Op zaterdag 11 november was de try-out in een ‘AnderHalfweg’: de buutavond van de Maïspotters. En ondanks dat nog niet alles af was, werd het één groot feest!

• Stem op AnderHalfweg voor Kern met Pit!

Het stemmen op het beste idee voor de buurt in de provincie Gelderland is begonnen! Help jij ons om die trofee en het extra prijzengeld te winnen?

• RTL Nieuws maakt reportage over ‘AnderHalfweg’ in het kader van naoberschap

RTL Nieuws bij Halfweg

Op zaterdag 28 oktober kregen we bezoek van RTL Nieuws. Zij wilden graag een reportage maken over ‘naoberschap’ en kwamen zodoende uit bij ons bijzondere project. Op dinsdag 31 oktober werd de reportage uitgezonden tijdens het RTL Nieuws. Bekijk het fragment hier terug:

• Er wordt binnen én buiten hard gewerkt!

Inmiddels zijn we al een beetje gewend aan het nieuwe aanzicht van een AnderHalfweg. Zelfs de opgeknapte lichtborden zijn al teruggeplaatst en ook de nieuwe kozijnen zitten er in.. Halfweg is weer wind- en waterdicht! Op dit moment is er veel te doen, zowel binnen als buiten! Maar… is het gebouw weer op tijd klaar voor de buutavond op zaterdag 11 november?

• Aanmelden als vrijwilliger voor de verbouwing van Halfweg

Wil je je aanmelden als vrijwilliger? Dat kan nog steeds!

Dat kan via ons online aanmeldformulier, dat wijst zich vanzelf! Lukt het niet? Stuur dan een e-mail naar verbouwing@stichtinghalfweg.nl.

• Vierde verloting certificaten

Het Volksfeest Voor-Beltrum staat voor de deur en dat betekent dat Stichting Halfweg weer 27 certificaten uitloot om uit te betalen. Op zaterdag 15 juli 2023 heeft de vierde verloting plaatsgevonden in het bijzijn van de werkgroep ‘AnderHalfweg’ en vertegenwoordigers van Stichting Halfweg.

• Hoogste punt-festival en de kap is dicht!

Op zaterdag 15 juli organiseerden Stichting Halfweg en de bouwcommissie het ‘Hoogste punt-festival’ voor iedereen die tot nu toe geholpen heeft aan de werkzaamheden rondom de verbouwing van Halfweg. Met zo’n 40 vaklui werd er lekker geborreld in de tuin van Halfweg (met dank aan Grolsch en VIOS Beltrum) en een heerlijke barbecue, verzorgd door (en met dank aan) Lübbering.

• Knopen doorhakken en hoogste punt in zicht!

Als je weleens langs Halfweg komt, is het je vast niet ontgaan: de contouren van de nieuwbouw zijn al goed zichtbaar! Deze muren zijn in rap tempo opgetrokken door Bouwbedrijf Luttikhold en ook met vele trouwe vrijwilligers ging ‘t ervan! De afgelopen zaterdagen is er volop gesloopt en ook al veel installatiewerk verricht. Dat maakt dat alles volgens plan verloopt en het hoogste punt ook langzaamaan in zicht komt!

• 15 juli: ‘Hoogste punt-festival’

Hoogste punt-festival

Het hoogste punt is bijna bereikt! Daarmee zijn we ‘Half-weg’ 😉 Reden voor een feestje en daarom organiseert de bouwcommissie in samenwerking met Stichting Halfweg het ‘Hoogste punt-festival’!

• Omroep Gelderland maakt reportage over ons fantastische project!

Omroep Gelderland was 20 mei in Voor-Beltrum om een reportage op te nemen tijdens de zaterdagwerkzaamheden met vele vrijwilligers.

• Maïspotters verzilveren cadeau van Belhamels

Maispotters verzilveren cadeau Belhamels

De carnaval ligt alweer een tijdje achter ons, maar de Maïspotters hadden nog een cadeau te innen van de Belhamels: een dag helpen slopen bij Halfweg! De residentie van de Maïspotters wordt flink vernieuwd en dus ‘wark zat’! Zaterdag 6 mei was het zover: zo’n 20 man sterk werd de gehele bovenverdieping vakkunddig ‘kaal’ gesloopt, zodat er binnenkort begonnen kan worden aan de verbouwing. Een cadeau goed besteed!

• Verbouwing Halfweg officieel van start!

Er is de afgelopen maanden hard gewerkt om ontwerp, vergunningen, begroting en planning rond te krijgen. Met succes! En hoewel we de afgelopen weken al wel begonnen waren met opruimen en slopen, is sinds vrijdag 31 maart de verbouwing officieel van start gegaan.

Derde verloting certificaten

• Geslaagde inloopmiddag en op naar de verbouwing!

Afgelopen zaterdag konden belangstellenden tijdens de inloopmiddag bij Halfweg de laatste status van het gehele verbouwplan bekijken, inclusief tekeningen, impressies en een ‘virtuele tour’ door een ‘AnderHalfweg’. Ook hebben we deze bijeenkomst aangegrepen om vrijwilligers te werven voor de verbouwwerkzaamheden die in maart zullen starten.

• Update november 2022: Omgevingsvergunning ingediend!

Impressie AnderHalfweg

De bouwcommissie heeft op 25 november 2022 de omgevingsvergunning ingediend bij de Gemeente Berkelland. De aanvraag omvat het gedeeltelijk slopen en vernieuwen van de bestaande gemeenschapsruimte inclusief een nieuwe inritvergunning voor gemotoriseerd verkeer vanaf de Leunkweg. We hebben hierover goed overleg met de gemeente en hopen de vergunning medio februari binnen te hebben. Het plan met betrekking tot de extra woningen (bovenverdieping en small houses) ligt nog ter beoordeling bij de gemeente.

• Update oktober 2022: Presentatie definitief ontwerp aan Stichting Halfweg, verenigingen en direct omwonenden

De afgelopen maanden is er door de werkgroep ‘AnderHalfweg’ en de bouwcommissie hard gewerkt om invulling te geven aan de plannen voor ‘Verbouwing Halfweg’. Inmiddels is het voorlopige ontwerp -een combinatie van de ontwerpen gemaakt door Jos Tanck en Herman van der Heijden- definitief. De bouwcommissie heeft dit op dinsdag 11 oktober gepresenteerd aan Stichting Halfweg, verenigingen en direct omwonenden.

• Update september 2022: het definitieve ontwerp, heel veel vragen en verloting certificaten

Hoe verbouwen we de ruimtes zo multifunctioneel mogelijk? Hoe maken we het pand duurzaam? En blijft alles haalbaar qua tijd en budget? Onderwerpen van gesprek tijdens de afgelopen bouwcommissie vergaderingen.

• Update juli 2022: Alles komt samen!

Hoe ziet de toekomst van Halfweg eruit? Twee jaar geleden is er vanuit die vraag actie ondernomen door Stichting Halfweg samen met de werkgroep ‘AnderHalfweg’. En dat is je vast niet ontgaan!