De eerste activiteiten zijn goed verlopen!

Wat een mijlpaal! Op zaterdag 11 november was de try-out in een ‘AnderHalfweg’: de buutavond van de Maïspotters. En ondanks dat nog niet alles af was, werd het één groot feest!

De eerste activiteiten zijn goed verlopen!
In de aanloop naar de try-out op 11 november is er door alle vrijwilligers nog alles op alles gezet om Halfweg zo ver mogelijk af te krijgen voor de buutavond. Zowel binnen als buiten, want ook de inrit vanaf de Leunkweg is in gebruik, evenals de nieuwe parkeerplaatsen. Chapeau voor alle harde werkers!

Een week later was het tijd om met alle vrijwilligers zelf ook een feestje te vieren. Daarom organiseerden Stichting Halfweg en de bouwcommissie de ‘Beunhaasborrel’ op zaterdag 16 november. ‘Al meer dan 5000 vrijwillige manuren voor Halfweg’ noemde voorzitter Theo Klein Gunnewiek van Stichting Halfweg in zijn speech. Dat is abnormaal veel in een korte tijd en kun je nooit genoeg bedanken. Het werd een gezellige middag met hapje (super verzorgd door Albert Bruggeman) en drankje voor alle vrijwilligers.

RTL Nieuws op bezoek
Op 28 oktober kregen we bezoek van RTL Nieuws voor een reportage over ‘Naoberschap’. Logisch dat ze in Voor-Beltrum uitkwamen, natuurlijk! Deze reportage werd uitgezonden in het RTL Nieuws van dinsdag 31 oktober; onze 1 minuut 41 of fame! Je bekijkt het fragment op onze website: www.stichtinghalfweg.nl/verbouwing.

En we gaan door
Na de buutavond gingen onze fanatieke vrijwilligers gewoon door! Zo is onder andere de oude houten vloer weer teruggelegd in het café en de bakkerij, geschuurd en geolied: een plaatje! Ook zijn we nog volop aan het schilderen en afwerken in de verschillende ruimtes.

En sommige dingen kun je ook pas doen als er activiteiten zijn geweest; denk aan bijvoorbeeld de akoestiek. Dit en nog wat andere zaken gaan we de komende tijd verder ‘finetunen’. Na de buutavond zijn we ook gestart met de twee woningen: hier worden flinke meters gemaakt!

Ondertussen kan het ‘Decoteam’ nu echt aan de slag met de versieringen aan de wanden en inrichting van de ruimtes. Dit krijgt steeds meer vorm en hier zien jullie binnenkort het resultaat van! Het ‘discotoilet’ werd in ieder geval goed ontvangen 💃