Maïspotters

Carnavalsvereniging Maïspotters is opgericht in het jaar 1978. Tot de dag van vandaag staat onze vereniging garant voor een groot feest voor jong en oud. Zo organiseren we het gehele jaar carnavalsactiviteiten die bezocht kunnen worden door de mensen uit Voor-Beltrum, maar ook van daar buiten. Deze activiteiten worden gehouden in café Halfweg, in carnavalstijd beter bekent als: “de Maïskoele”.

Zo wordt er aan het begin van het jaar een nieuwe prins en adjudant bekend gemaakt tijdens het druk bezochte prinsenbal, een gezellige avond die vaak doorgaat tot in de kleine uurtjes. Daarnaast bezoeken we met onze vereniging ook diverse carnavalsverenigingen in de buurt, zoals de Waterrott’n in Eibergen, de Belhamels in Beltrum en de Jonge Nolepeters in Lievelde. Alvorens het carnavalsweekend begint gaan de prins en adjudant op de vrijdagavond nog op bezoek bij de zieke mensen uit Voor-Beltrum.

Tijdens het carnaval wordt er een tent naast de Maïskoele gezet om er op de zaterdagavond en de zondag een groot feest in te houden. Zaterdagavond is iedereen vanaf 20.00 uur van harte welkom om er met het prinsenpaar een mooie avond van de maken, dit alles met muzikale omlijsting van “de Kolvenpellers” en Windkracht 11. Op de zondag komen alle verenigingen uit de buurt, samen met vele geïnteresseerden naar het Fruhshoppen in de “Maïskoele”. Op de dinsdagmiddag organiseren we voor alle kinderen t/m groep 8 een carnavalsmiddag. Op deze middag zijn er tal van activiteiten georganiseerd, zowel voor groot als klein, daarbij horen natuurlijk ook de nodige versnaperingen. Op de dinsdagavond wordt het carnavalsweekend officieel afgesloten. De avond eindigt om 00.00 uur met het inleveren van de sleutel.

Rond de datum van 11 November organiseren we een buutavond voor alle geïnteresseerden.
Deze avond biedt een vol programma met buutreedners uit Voor-Beltrum en daar buiten.