Belangenvereniging

In oktober 2005 heeft de gemeente Berkelland aangegeven contact te willen hebben met de kleine buurtschappen naast de grote kernen (Borculo, Ruurlo, Eibergen, Neede) en kleine kernen (o.a. Beltrum) in de nieuwe gemeente Berkelland.

De gemeente wil de politiek graag van onderuit aansturen, door te weten wat er onder de totale bevolking leeft. Onze contactpersoon van en naar de gemeente Berkelland is Inge Waarlo 06 18 20 11 94

Wat doet de belangenvereniging?

Belangen behartigen van en voor inwoners van Voor-Beltrum.

De belangenvereniging stelt haarzelf verschillende doelen waaronder:

kennisdeling (bv mbt nieuwe regelgeving, kansen en bedreigingen, enz.)

vragen beantwoorden mbt maatschappelijk belang voor Voor-Beltrum.

organiseren van werkgroepenvoor het uitvoeren van de onderwerpen die meer aandacht vragen.

De belangenvereniging  staat naast de stichting Halfweg maar verschillen op de inhoud. De Stichting faciliteert accommodatie voor de aangesloten verenigingen.

De belangenvereniging heeft een directe lijn/ingang bij de Gemeente Berkelland in de vorm van een contactpersoon aldaar.

Wie zijn het?

+/-5 koppig aanspreekpunt/bestuur  op dit moment:

Naam:Mobiel
Lissa Pape (secretaris)06 12 27 99 43
Maarten te Braak06 51 98 75 93
Anne Te Luke (penningmeester)06 53 96 26 70
Bram Pape (voorzitter)06 41 64 32 91
Corine Pleiter06 50 86 49 07

Waarvoor?

Van oorsprong is het gebied waarvoor de belangenvereniging zich inzet; Voor-Beltrum en Avest.

Buurtschappen: Veldiesels, Velleke, Grolseweg, Avest, Schependom, Leukweg, Koelinkbrink.

Voor het gemak gaan we verder onder de naam: belangenvereniging Voor-Beltrum.

Hoe?

+/-5 koppig aanspreekpunt  (afspiegeling van inwoners) dat per onderwerp werkgroepen samenstelt/organiseert om de verschillende onderwerpen op te pakken.

Communicatie naar inwoners geschied via halfwegni-js en inwoners appgroep kanaal.

Onderlinge communicatie geschied zo veel mogelijk via belangver. whats app groep.

Wanneer?

4x per jaar komen de aanspreekpunten en aanspreekpunterinnekes (fysiek) bij elkaar.

De werkgroepen bepalen ieder hun eigen agenda en planning.

Heb je een idee, initiatief, of gewoon een vraag? Vraag een van ons op aangegeven telefoonnummer.