Knolly Boys terug van weggeweest bij Maïspotters

‘Toch wel een beetje spannend, moar wi-j goat d’r veur’

Voor-Beltrum – Alsof het gisteren was, maar na twee keer 11 jaar treedt het duo de Knolly Boys weer een keer op bij Cafe Halfweg, op de Buutavond van carnavalsvereniging De Maïspotters. De naam Knolly Boys komt uit de jaren zeventig, toen meidengroep de Dolly Dots bekend waren. “Die naam hebben we toen genomen door te zeggen dat we de broertjes van de Dolly Dots waren”, vertelt Willie Klein Gunnewiek lachend.

“Ik weet nog dat ze optraden bij het City Centrum in Groenlo en wij er met onze vriendengroep naar toe gingen, met onze Knolly Boys shirtjes aan”. “We zijn ontstaan toen we een feestavond moesten organiseren voor onze voetbalvereniging DVV”, vertelt de andere Klein Gunnewiektelg, Tonnie, die samen met Willie het roemruchte duo vormt. “We hadden een avondvullend progamma. Dat werd zo’n groot succes, dat we met dat progamma overal in de omgeving verzocht werden om op te treden. Na een paar jaar gingen we zelfs buuts schrijven. We deden er twee per jaar, elke keer weer andere typetjes. Dat hebben we 11 jaar volgehouden. Enkele buuts van ons waren padvinders, bouwvakkers, piloten, chirurgen ,Schotten en zo kunnen we nog wel even doorgaan.”

Ondanks dat beiden nooit meer optraden, bleef hun faam bestaan en kwam de naam Knolly Boys regelmatig nog voorbij. Het duo is nog steeds een begrip, in Voor-Beltrum en wijde omgeving. De heren werden diverse keren benaderd voor een terugkeer in de Veur-Beltrumse Nöletonne. Willie over de terugkeer: “Ze hebben ons dit jaar voor de derde keer gevraagd of we weer een keer een buut wilden doen voor de Maïspotters. Velen hebben ons nog nooit gezien. Vooral de jongeren niet. Vandaar dat we hebben besloten om dit jaar nog een keer een buut te doen in de tonne. Toch wel een beetje spannend”, bekent ook Tonnie. “Moar wi-j goat d’r veur”.

Bron: contact.nl