Veur-Beltrumse-Buutaovend niet enkel voor carnavalisten

Voor-Beltrum-Ondanks dat carnavalsvereniging de Maïspotters de organiserende vereniging is, is de ‘Veur Beltrumse Buut-aovend’, op zaterdag 9 november bij café Halfweg, geen avond enkel voor carnavalisten. “Integendeel,” vertellen organisatoren Willem Wassink, Edwin Ikink en Rob Klein Tuente bijna in koor. “’T  is gewoon ne olderwets gezelligen Veur-Beltrumsen oavend, veur jong en old, met een paar mooie buuts d’r bi-j in,” aldus Willem.

“Enkel de hoogheden en Raad van 11 zijn in vol ornaat maar de rest niet,” vult Edwin aan. “Het karakter van de avond is dan ook gewoon een gezellige avond uit, met ook nog eens een zeer verrassend lage all-inclusive-prijs, met daarin toegang tot de avond, de drank, de hapjes, een heerlijk broodje met een warme verrassing en een lot voor de grote loterij, met prachtige prijzen,” geeft Rob al een belangrijke reden aan om hier toch maar vooral naar toe te gaan. “Tis nog goedkoper dan ne aovend thoes en ie hooft neet te stokken,” vult Willem lachend aan. Als liefhebber van een gezellige avond met humor mag deze avond absoluut niet gemist worden. “Ook mensen uit Groenlo en Beltrum zijn van harte welkom. Het is een avond voor iedereen die zin aan lachen en gezelligheid heeft,” benadrukt Willem.

Laagdrempelig

“We willen het zeer laagdrempelig houden.” Het programma zit vol humor. Als buutreedners treden aan Andy Marcelissen, meervoudig Nederlands kampioen buutreden, die twee optreden zal verzorgen, maar ook Grollenaar Mark Ebbers, al jarenlang een topper op de pronkzittingen in Groenlo, in inmiddels veel gevraagd in de regio. Vanzelfsprekend ook talent uit eigen contreien. Zo zal ‘de Redakxie oet Veur-Beltrum’ het laatste nieuws uit Voor-Beltrum brengen. Willem Wassink zegt uit betrouwbare bron vernomen te hebben dat ‘de redakxie’ met een stukje verrassende uitbreiding op de proppen komt. Als Rob en Edwin nieuwsgierig zijn geworden, hult Willem zich verder in stilzwijgen. “Dan mot de leu moar kommen kieken,” lacht hij.

Mochten er mensen zijn die er van uit gaan dat deze ‘Veur-Beltrumse buutaovend’ hetzelfde is als de 40+-avond dan mist men deze avond veel. “De veertigplusavond heeft een totaal ander programma. Wel hebben we beide avonden zitplaatsen,” vertelt Rob dat daar enkel de vergelijking ophoudt.