Plaatsen Koningslinde

VOOR-BELTRUM – Maandagavond 29 april hebben onder toezien van ’t bestuur van Stichtings Halfweg en enkele leden van de Belangenvereniging Voor-Beltrum , Kermiscomité Voor-Beltrum, cv de Maispotters en Vriendenkring DVV een koningslinde geplant bij het kunstwerk aan de Grolseweg.

Dit gebeurde op geheel eigen wijze Bas Hommelink namens Stichting Halfweg: “Vorige week bij de maandelijkse bestuursvergadering kwam het idee naar boven om iets te doen tijdens de troonswisseling. Toen is het plan gesmeed om vanavond de koningslinde te plaatsen.” De linde werd geplant door Michel Reijerink (knuppelkoning), Michelle te Bogt en Carina Rooks (prinsessenpaar). Na het planten hebben Michelle en Carina een steen onthuld met daarop de plantdatum van de boom. Stef Roerdink was ingehuurd als ‘plant-expert’ Hij bracht het allemaal met veel humor!

De boom werd keurig en netjes geplant. Na afloop klonk het Whilhelmus (met dank aan het Haksel Kapelle). Inwoners hebben de boom zelf aangeschaft. “Andere kernen krijgen de boom van de gemeente Berkelland. Maar wij hebben dit zelf bekostigd. Daarna werd er nog even gezellig nagepraat in café Halfweg