Café Halfweg met woning en grond verkocht onder voorbehoud!

Werkgroep AnderHalfweg start met wervingsactie voor aankoop

Stichting Halfweg heeft met de huidige eigenaren, Gerdi en Willem, een voorlopige overeenkomst gesloten voor overname van café Halfweg met bijbehorende woning en grond. Daarom wil Stichting Halfweg geld ophalen voor de aankoop van café Halfweg, woning, 7000 m2 grond en voor een eerste budget voor verbouwing/opknappen van het café en terrein.

Dat betekent dat we een bedrag van €500.000- nodig zullen hebben. Dit budget willen we halen uit giften, certificaten, leningscertificaten van de bevolking, subsidies en als het dan nog nodig is een banklening. Verderop wordt aangegeven hoe giften, certificaten en leningscertificaten willen verwerven. Stichting Halfweg is reeds eigenaar van het aanliggende evenemententerrein en sportveld. Door verwerving van het café met woning wordt het één geheel met vele kansen voor Voor-Beltrum. De woning wordt opgeknapt of omgebouwd tot 2 appartementen voor de verhuur. Dit vooral voor starters op de woningmarkt.

Op dit moment (3 mei 2021) is er al 28,7 % van het totale budget binnen via de Stichting, de verenigingen en de verkoper, die ook een deel meefinanciert. Zie tabel hieronder:

Met de actie die we gestart zijn, kan iedereen die deze actie een warm hart toedraagt een bijdrage doen! We willen via certificaten en giften een minimumbedrag van (€ 100.000) binnenhalen en daarvoor gaan de wervers rond. De rest van het bedrag willen we via leningscertificaten, subsidies en eventuele banklening  binnenhalen.

Op dit moment (3 mei 2021) hebben we aan certificaten en schenkingen al 31,6% van de €100.000 opgehaald en we zijn nog maar 2 weken onderweg. Dat betekent dat er gemiddeld per formulier een bijdrage van €380,- wordt gedaan.

Wil jij ook een bijdrage doen voor het behoud van Halfweg? Dat kan!

Zoals eerder aangegeven kan en mag iederen zijn of haar steentje bijdragen en dat kan op 3 manieren die hieronder beschreven staan:

1. Gift

Iedereen kan een gift doen, de hoogte van de gift mag je uiteraard zelf bepalen. Ook zou je een actie kunnen organiseren om geld in te zamelen en om te schenken aan de Stichting. De gift wordt dus niet met de jaarlijkse verloting uitgekeerd, wel krijg je een plek met je naam op de Hall(f)way of fame. Een bord die in het café zal komen te hangen, waarop de namen staan van eenieder die een gift heeft gedaan.

• Certificaat

Je kan ook één of meerdere certificaten kopen, de certificaten hebben een waarde van €100,- per stuk. Je kunt deze op je eigen naam zetten of op die van iemand anders. (Je zou bijvoorbeeld één of meerdere certificaten kunnen schenken aan je (klein)kinderen, die dit bedrag door middel van lotingen uitgekeerd zullen krijgen in de toekomst). Je kunt certificaten aanschaffen tot een bedrag van €5000,-. Er worden elk jaar 2 lotingen gedaan waarbij 2,5 % van de certificaten wordt uitgekeerd. De lotingen vinden de zaterdagen voor de kermis en de carnaval plaats.

• Leningscertificaat

Wil je nog meer geld lenen aan de stichting, dus voor een bedrag boven de € 5000,- dan wordt er een afspraak gemaakt om de voorwaarden van de lening te bespreken. Je krijgt dan in ieder geval rente en over de aflossing worden afspraken gemaakt. Je kunt hiervoor contact opnemen met Wilfried Klein Gunnewiek 06-20986665 of Marco Brethouwer 06-14760666.

Folder + Inschrijfformulier

Als u een gift wilt doen of een certificaat aan wilt schaffen, kunt u de folder hieronder downloaden en het inschrijfformulier invullen. Deze kunt u op uw computer invullen en mailen naar: stg.halfweg@gmail.com of uitprinten en invullen en in de brievenbus doen bij Marco Brethouwer aan de Veldpapendijk 6 of bij Elard Klein Gunnewiek aan de Avesterweg 17.

U mag ook een foto maken van het ingevulde formulier via een What’s App bericht sturen naar Wilfried Klein Gunnewiek 06-20986665 of Marco Brethouwer 06-14760666.

In de folder staan alle bijbehorende voorwaarden duidelijk beschreven op pagina 4.

We hopen dat we deze actie samen met jullie tot een groot succes kunnen maken, zodat we hier samen in de toekomst nog vaak op kunnen proosten bij een van de vele activiteiten die georganiseerd worden in- of rondom ‘ons’ prachtige Café Halfweg!

Download hier het inschrijfformulier en folder!