Kermis Voor-Beltrum 2012

Kermis Voor-Beltrum 2012 vindt plaats op 5, 6 en 7 augustus 2012!

De muziekbands/ artiesten voor 2012 zijn grotendeels bekend:

Zondagmiddag 5 augustus 2012: DJ Luc Nijhuis en DJ Roel Krabben

Zondagavond 5 augustus 2012: Premuim

Maandagmiddag 6 augustus 2012: Bedrock

Maandagavond 6 augustus 2012: Bedrock

Dinsdagmiddag 07 augustus 2012: Duckweed met afwisselend DjeroenDinsdagavond 07 augustus 2012: Duckweed met afwisselend Djeroen

VOLKSFEEST VOOR-BELTRUM

In de maand juli of augustus vindt het jaarlijkse Volksfeest Voor-Beltrum plaats.

Menig Voor-Beltrums hart begint in de zomer sneller te kloppen bij de gedachte aan dit oergezellige tentfeest bij Café Halfweg.

Op het terrein staan naast de grote tent ook verschillende attracties als balgooi- en schiettent, draaimolen en natuurlijk de botsauto’s. Uiteraard ontbreken friet- en viskraam niet.

Het Volksfeest Voor-Beltrum is opgericht in 1947, in 2011 werd het 65-jarig jubileum gevierd.

Het Volksfeest wordt georganiseerd door de volksfeestvereniging Voor-Beltrum in samenwerking met Stichting Halfweg.

Het Volksfeest start traditioneel op de zaterdagavond en eindigt op de dinsdag waar wordt doorgegaan tot in de late uurtjes.

De drie tussenliggende dagen wordt er flink gefeest en vinder er tal van (sportieve) activiteiten voor jong en oud plaats.

Op de zaterdagavond vindt een woorddienst plaats in de tent voor de inwoners van Voor-Beltrum. Daarna kan er nog even gezellig worden nagepraat onder het genot van een drankje.

De zondagochtend staat in het teken van sportiviteit; er is een volley- en voetbaltoernooi en ook voor de kleinsten onder ons wordt er wat georganiseerd. Het volleybal toernooi kent al jaren vele deelnemende teams en bij het voetbaltoernooi laait er een strijd op tussen de diverse buurtschappen. Sinds vorig jaar vindt er ook een voetbalwedstrijd plaats voor de jeugd.

’s Middags kan er worden meegedaan aan de sterrit of fietstoertocht., waarna er in de tent de uitreiking van de diverse sportiviteiten plaatsvindt onder het genot van een drankje. ’s Avonds is het groot feest in de tent met een live-band. Dit is voor inwoners van Voor-Beltrum en weide omgeving de avond om weer eens goed op stap te gaan!!

Maandag wordt het volksfeest, na een kleine optocht versierd door de buurtschappen, officieel geopend door de burgemeester of een afgevaardigde van Gemeente Berkelland.

Vervolgens is het tijd voor de buurtspelen. De buurtschappen, verdeeld over zo’n 10 teams hebben reeds met hun joker meegelopen in de optocht en strijden tijdens de buurtspelen (ook wel zeskamp genoemd) tegen elkaar om de eerste plaats. Na een opfrisbeurt is het dan tijd om bij te kletsen en te feesten in de tent waarbij er muzikale ondersteuning is.

Voor de kinderen is er volop vermaak aanwezig.

Ook op de maandagavond is er volop muziek en feestelijkheid in de tent.

Dinsdag wordt er bepaald welk koningspaar het komende kermisjaar over Voor-Beltrum mag regeren.

Ook de jeugd kan een poging doen om zich te laten kronen tot jeugdkoning of –koningin.

De jongens en mannen gaan vogelschieten en de meisjes en vrouwen leggen zich toe op het vogelgooien.

Elk schrikkeljaar worden de rollen omgekeerd, eerstvolgend schrikkeljaar is 2012, dit jaar dus!

Ook op de dinsdagmiddag en avond wordt er tot in de late uurtjes gefeest met een live-band.

Het Voor-Beltrums volksfeest staat bekend om de gezelligheid en gemoedelijkheid met negen van de tien keer erg mooi weer!