DVV

Vriendenkring De Vrolijke verliezers of te wel D.V.V.

D.V.V. is een vriendenkring dat nu bijna 45 jaar geleden (1968) opgericht is door een aantal stamgasten van Café Halfweg, die de euvele moed hadden om in Holterhoek een voetbalwedstrijd te spelen tegen een loeiend gezellig team (?) van Overkamp. Er werd verloren maar wat hadden de heren een lol nadien in thuishonk Halfweg. Welbespraakt en beschonken werd meteen besloten tot oprichting van een clubje en De Vrolijke Verliezers werd als logische clubnaam gekozen. Een voetbalclub zonder veld is echter niet je van het, zodat na een tijdje tussen de koeieflatsen doorgespeeld te hebben een apart stukje wei ter beschikking kwam waarvan het vee verbannen was, gestoken in het bekende Grolsch-shirt (gekocht en niet gekregen) werd enig partijtje gebald en de animo bleef op niveau. Zo hoog zelfs dat na een 3-tal jaren een damesteam geformeerd werd.

De naam D.V.V. kon derhalve tot ieders tevredenheid worden gehandhaafd en in 1972 werd dit uitgebreid tot Vriendenkring D.V.V. In 1972 werd het veld danig onderhanden genomen en daarbij werd een heuse terreinchef aangesteld. In de loop van vele jaren groeide D.V.V. gestaag en in 1973 werd er een heuse was/kleedgelegenheid verwezenlijkt in de door Halfweg beschikbaar gestelde garage cq bergruimte. Met voetbal is alles begonnen maar D.V.V. groeide uit tot een Vriendenkring met verschillende activiteiten door de jaren heen.

D.V.V.-proatje: ons maandelijkse krantje dat bomvol stond met de laatste nieuwtjes en spreuken wat elke keer weer op een fantastische wijze door Jan Halfweg en leden in elkaar werd gezet. (Later werd ’t Halfweg Ni’js genoemd),  Niet te vergeten de jaarlijkse feestavonden waar de spectaculairste thema`s aan de orde kwamen.“Terug naar de schoolbank “ – “het Oerfeest”- “Zeevissen en natuurlijk niet te vergeten het meedoen aan de carnavalsoptochten in Groenlo. Ook de jaarlijkse terugkerende avonden met “Hatte gooien” en “Motte slachten” waren een daverend succes. In het begin van het jaar 2000/2001 was het rumoerig rond Café Halfweg. Halfweg werd toentertijd verkocht. En wij als D.V.V. moesten verhuizen naar de Grolse Boy’s. Maar dit duurde niet lang, want het café werd weer over genomen. Maar deze keer konden we het café huren van de voormalige eigenaar. Door de eenheid van alle inwoners van Voor-Beltrum is er een Stichting Halfweg  opgericht en zodoende konden D.V.V., Kermiscomité Voor-Beltrum en de c.v. de Maispotters weer terug komen in hun oude vertrouwde plek.

D.V.V. had op dat moment 1 heren voetbalteam, die in de winterperiode in Zieuwent deelnam aan Speedsoccer, een volleybal team dat in Beltrum in de Sporthal hun kunsten vertoont en fanatieke klootschieters, die elke zondagochtend in weer en wind de omgeving onveilig maken. Ook had D.V.V. een zaalvoetbalteam, in 1989 zijn ze hier mee begonnen en in jaar 2008 zijn ze er mee gestopt. In het jaar 2006 /2007 ging het café voetbal zo langzamerhand  ook zijn einde tegemoet. Toen besloot het huidige bestuur samen met de D.V.V.-voetballers om deel te nemen aan de KNVB –competitie. Door democratisch besluit werd er besloten om onder de vlag van vv VIOS Beltrum te gaan voetballen. Maar dan wel op ons eigen terrein. Door heel veel vrijwilligerswerk zijn we er in geslaagd om ons doel te bereiken. We konden in ons eigen genoemde HalfwegDôme blijven voetballen. Met onze uitgebreide selectie van 23 voetballers speelden we onze eerste competitiewedstrijd in het jaar 2008.

D.V.V. behaalde de regionale kranten en zelfs het wereld beroemde voetbalblad VoetbalInternational stuurde een verslaggever, waarin een prachtig artikel werd geschreven.

Tot aan vandaag toe gaat het D.V.V. met de wind mee. Dit jaar is op het terrein een heus beach- en volleybalveld aangelegd.

Ons volgende doel is samen met alle verenigingen om een gezamenlijke opslagplaats te gaan bouwen, waaronder een aantal kleedkamers. En door de fanatieke inzet van de Voor-Beltrummers gaat dat zeker lukken.

Vind DVV op Facebook.