Kermis Voor-Beltrum weer een geslaagd feest!

We kunnen als bestuur van de Volksfeestvereniging Voor Beltrum weer terug kijken op een geslaagde kermis.

De zaterdagavond werd zoals altijd begonnen met een viering in onze mooie versierde feesttent. Het gelegenheidskoor zong haar best en de koningsparen droegen hun steentje bij. Nadien werd de avond muzikaal opgeluisterd door de Slingelandkapel uit Beltrum. Voor de liefhebber een mooi stukje muziek.

Zondagmorgen werd er sportief gespeeld op en naast het veld van DVV. De voetballers in de formatie 7 tegen 7, een andere opzet van het toernooi. Na een penaltystrijd mocht de Grolseweg zich de winnaar noemen. Bij het volleybal was er voor aanvang al hilariteit omdat de poules dit jaar sterk waren ingedeeld en enkele teams nu eens echt aan de bak moesten. Hier kwam de winnaar Team Hutteman uit voort.

Voor de kinderen, vooral de meisjes was er een ware beautysalon aanwezig waarbij enkele Voor-beltrumse manicures hun uiterste best deden een ieder te verzorgen. Ondertussen werden enkele kinderen gelanceerd in een kegelbal of werd er volop gesprongen op het springkussen. Ook het penaltyschieten was een leuke activiteit, 60 kinderen deden mee en keeper Frank Orriens was er druk mee zijn doel te verdedigen.

De fietstoertocht en de fietssterrit werden ook druk bezocht. Zij waren dit jaar weer uitgezet door drie heren uit Beltrum, Jan Pasman, Anton Helmers en Theo Huurneman die er een mooie tocht van hebben gemaakt. Het was de zondagmiddag en avond goed vertoeven in de tent!

De maandagmorgen een mooie optocht door onze buurten, waarbij onze burgermeester Hein Bloemen aanwezig was. Dhr. Bloemen werd weer spontaan verrast en kon dit waarderen. Hierna de buurtspelen met altijd creatieve spelletjes en opdrachten! Alle buurten waren weer vertegenwoordigd, waarbij er van sommige buurten zelfs drie teams waren. De winnaar werd team Auste 2 en Auste 1 werd tweede, dus daar in Auste is flink getraind!

De ouderwetse tompoesjes werden goed verkocht, het was dringen geblazen.

Maandagmiddag kwam er spontaan een Tv-ploeg van RLT 4 in de tent. Zij kwamen opnames maken voor het programma; “Wie trouwt mijn zoon”, waaraan een Grollenaar deelneemt. We zijn benieuwd wat er uitgezonden wordt en of we allen goede gastrollen hadden…….medio september zal dit op de TV komen.

Dinsdagmorgen zijn we begonnen met een heerlijk uitgebreid ontbijt in de tent. Gebakken eieren, harde broodjes……een goed begin van de derde kermisdag. Ongeveer tachtig inwoners waren aanwezig en dit was zeker voor herhaling vatbaar. Vervolgens konden we nadat Pastor Donders aanwezig was beginnen met het vogelschieten en gooien. De vrouwen schoten dit jaar met scherp, waarna Andrea van Elteren zich de koningin mocht noemen! De heren gooiden hun best, al is hard niet altijd goed gooien! Michel Reijerink werd uiteindelijk gekroond tot “Knuppelkoning”. Bij de jeugd werd Anouk Lutikhold de jeugdkoningin en Bjarne Huirne onze Jeugdkoning.

Kortom wij kijken terug op een mooie kermis waarbij we U als inwoners en alle vrijwilligers hartelijk willen danken!

[wppa type=”slideonlyf” album=”18″]

1. Auste 2

2. Auste 1

3. Schependom

Mooiste Joker was voor de Leunkweg!

Dinsdag 7 augustus

Vogelgooien heren;

Romp: Michel Reyerink (koning 2012)

Linkervleugel: Jeroen te Bogt